Stitch in Times

Allah berfirman : Demi masa.Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian,kecuali orang yang beriman dan beramal soleh serta berpesan-pesan kepada kebenaran dan berpesan-pesan kepada kesabaran (surah Al-Asr:1-3)

Monday, August 15, 2011

Bagaikan semalam....

Bagaikan semalam aku melihatnya berdiri di hadapanku,
Bagaikan semalam aku melihatnya bertukang di kampung,
Bagaikan semalam aku melihatnya memandu kereta ke pasar,
Bagaikan semalam aku melihat wajahnya yang ku sayang

Bagaikan semalam aku mendengar suaranya,
Bagaikan semalam aku mendengar senda guraunya,
Bagaikan semalam aku mendengar gelak tawanya,
Bagaikan semalam aku mendengar alunan Al-Quran dari bibirnya,

Bagaikan semalam aku mencium tangannya,
Bagaikan semalam aku memeluk erat tubuhnya,
Bagaikan semalam aku mengucup dahi luasnya,

Tapi hari ini Allah yg tentukan,
Hari ini semuanya atas ketentuan,
Hari ini hilangnya orang yg selalu menjadi teman hiburan,gurausenda dan gelak tawa.
Aku Redha Ya Allah...

Ya Allah ya tuhanku,
Dgn pemergiannya ya Allah,
Kau cucurilah rohnya ya Allah,
Kau rahmatilah kehidupannya,
Kau tempatkanlah dia bersama orang-orang yg soleh ya Allah.
Kau kuatkanlah hati-hati kami,
Kau tabahkanlah jiwa-jiwa kami.
Segalanya aku serah pada-Mu Ya Allah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...